به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین دوره از سلسله رویدادهای فرنو با عنوان «فرنو بازی‌های ویدئویی و کتاب تعاملی» با معرفی و ارائه ۱۰ طرح جدید در سالن شیخ‌بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
با توسعه فناوری‌های نوین به خصوص در حوزه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، سبب گردیده تا زمینه بازی‌های ویدئویی و اپلیکیشن‌های کتاب تعاملی به عنوان یک زمینه سرگرم‌کننده جذاب و نقش‌آفرین برای کودک و نوجوان شناخته شود و همین امر سبب شده تا در سال‌های اخیر، بازی‌های ویدئویی و اپلیکیشن‌های کتاب تعاملی با رشدهای چشم‌گیری در بازار محصولات فرهنگی مواجه شده و همچنان این رشد به صورت فزاینده ادامه دارد.

سلسله رویدادهای «پیوند فرهنگی فرنو» با هدف گردآوری بهترین ایده‌ها برای تولید بازی‌های ویدئویی و اپلیکیشن‌های کتاب تعاملی و بازارپردازی برای ایده‌های برگزیده با همکاری مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بنیاد سپهر انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
تاکنون سه دوره رویدادهای فرنو با عناوین «شخصیت‌پردازی»، «بازی، اسباب‌بازی و عروسک» و «نوشت‌افزار» برگزار شده و در ادامه، چهارمین رویداد فرنو با عنوان فرنو بازی‌های ویدئویی و کتاب تعاملی از اواخر آذرماه ثبت نام آن آغاز شد. جلسه ارائه نهایی چهارمین رویداد فرنو در تاریخ سه‌شنبه ۲۱ دی ماه با همراهی تیم‌های بازی‌های ویدئویی و توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های تعاملی و مجموعه‌های توسعه‌دهنده کسب و کارهای فرهنگی شامل شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری تخصصی صنایع فرهنگی و تهیه‌کنندگان ارشد در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در این جلسه ۱۰ تیم از استان‌های مختلف به صورت حضوری یا آنلاین، طرح‌های خود را معرفی کردند.
سرای نوآوری‌های خلاق نفس با طرح «کتاب تعاملی آتایا» چهارمین تیم ارائه‌دهنده در رویداد پیوند بود که محصول خود را در حوزه کتاب تعاملی معرفی کرد. ویژگی این محصول آموزش الفبای فارسی به کمک شخصیت‌های داستانی، آشنایی با شخصیت‌های داستانی ملی-دینی و ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی است. در این جلسه، میکائیل پسندیده به نمایندگی از سرای نفس با یک فرصت ۵ دقیقه‌ای، طرح آتایا و ویژگی‌های فرهنگی و اقتصادی آن را توضیح داده و در ادامه حاضرین نسبت به طرح ارائه شده، سوالات و نکات خود را طرح کردند.